דרעי לכחלון: לקדם הורדת מע"מ על מוצרי יסוד

    שלמה בן יוסף | צילום: אלי קובין No Comments on דרעי לכחלון: לקדם הורדת מע"מ על מוצרי יסוד
    17:01
    01.05.24
    צבי טסלר No Comments on זייברט שוב סוגר את בני ברק בלילות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הכלכלה אריה דרעי פנה היום לשר האוצר משה כחלון בבקשה לממש את ההתחייבות להורדת המע"מ על מוצרי יסוד לאפס, במסגרת דיוני תקציב 2015-2016.

    במכתב כתב דרעי: "כידוע לך, האזרח הישראלי סובל מיוקר מחייה גבוה ביחס למדינות המפותחות. ליוקר המחייה גורמים רבים, ואני מאמין שבכוחות משותפים ביכולתנו לטפל בהם.

    אנו פועלים להגברת התחרות במשק, לצמצום הנטל הביורוקרטי ולהורדת חסמי סחר. אנו מחפשים להפחית מכסים ומיסי קנייה במקום בו תכליתם היחידה היא להעשיר את קופת המדינה. כל זה כדי לשפר את מצבו של הצרכן הישראלי.

    גורם משמעותי ליוקר המחייה, הינו שיעור המע"מ בישראל, אשר נחשב לגבוה יחסית, ובמיוחד כאשר דנים במוצרי יסוד בסיסיים. מחקרים מראים כי המע"מ משמש כמס רגרסבי הפוגע באופן חריף במיוחד בשכבות החלשות.

    לאור האמור, ומתוך דאגה לרווחת האזרחים במדינה, עמדתי, כיו"ר מפלגה חברתית השמה את האנשים החלשים במרכז, על כך שהמדינה תתרום את חלקה באופן ישיר להורדת המחירים לצרכן. סעיף 35 בהסכם הקואליציוני עליו חתומה תנועת ש"ס, קובע כתנאי להצטרפותה של ש"ס לממשלה כי: "הממשלה תקדם את הורדת מס הערך המוסף לשיעור של 0% על מוצרי יסוד שבפיקוח החל מתקציב 2015-2016. מאחר והנושא מחייב בחינה משפטית, בין היתר, של הסכמים בינלאומיים עליהם חתומה מדינת ישראל, יוקם צוות שחבריו שר האוצר ושר הכלכלה אשר ידונו ביישום הורדת המס החל מינואר 2016."

    בימים אלו אנו מתחילים את דיוני התקציב, וזוהי הזדמנות נדירה לקבוע סדרי עדיפויות חברתיים ולהוכיח כי הדאגה לחלשים היא בראש מעיינינו".



    0 תגובות